Ha azt érzed magadban hogy kéne valami plusz, hogy sikerüljön elérni az áhított kockahasat, mert valahogy sohasem sikerül, elakadsz vagy ha tele van a tököd a médiából áradó tippekkel, tanácsokkal, mert egyik sem ért igazán semmit akkor most rendkívül jó helyen jársz ugyanis van itt valami ami tud neked segíteni.

Na , de azért az elején szögezzünk le egy-két dolgot!

Kockahas = táplálkozás + hasizom gyakorlatok

Azt már bizonyára te is tudod, hogy a kockás has nem egyenlő a felüléssel megszenvedett órák számával, sőt, még a felüléssel vagy bármiféle hasizom erősítő gyakorlattal sem. Kicsit durván fogalmaztam de ezt bátran ki merem jelenteni. Az megint egy más kérdés, hogy igenis kellenek a hasizom/törzsgyakorlatok de sajnos nem ezektől lesz meg a még a póló alatt is észrevehető kocka has.

Akkor mégis mi a kulcs? Hát persze, a kaja.. Mi más lenne?!

Komolyra fordítva a szót tényleg a táplálkozásodon múlik leginkább, hogy szálkás, kockás hasad legyen, igaz azért ezt is érdemes okosan csinálni , nehogy az legyen belőle hogy feleslegesen mondj le a csokiról, meg a kedvenc kajáidról a semmiért.

Sokat szenvedtem én is ezzel a témával főleg úgy, hogy sohasem tartozott a kedvenc mozgásformáim közé a kardió edzés de kockahasat meg ki a fasz ne akarna?! Erre van egy zseniális megoldás: az időszakos böjtölés de erre most nem térek ki, mert ez megérdemel majd egy külön cikket!

Szóval álmaid hasának a kulcsa pedig nem más mint a nyomonkövetett, rendszerezett táplálkozás némi hasazással kiegészítve.

Nem egy atomfizika a kalóriát (Kcal) számolni csak annak idején könyvekből meg cikkekből nézegetni, hogy minek mennyi a Kcal tartama, plusz még méregetni is az adott ételt és egy papíron összeadni őket tényleg nem lehetett túl nagy buli.

De most komolyan szerinted 2018-ban ne lenne erre IS valamilyen alkalmazás??!! Ó, dehogynem:

A MyFitnessPal ingyenesen letölthető a Google Play Áruházból és az App Storeból is.

Ez tipikusan az az alkalmazás amit maguk a felhasználók (több millió) tettek verhetetlenné ,mert te is be tudsz írni bármilyen kaját és annak a tápértékét amire a többiek ugyanúgy rá tudnak találni ha éppen arra keresnek.(pl. Pilos zsírszegény túró, vagy Gyermelyi durum spagetti, Milka csoki stb.)
Számomra tényleg ez az egyetlen olyan alkalmazás aminek igazán értelmét látom a fittnes világában.

Röviden tömören hogy mire is jó: Kcal számolás (vonalkódok vagy keresések alapján), makró számolás(Fehérje, Szénhidrát, Zsír) plusz aki  még nagyon komolyan akarja csinálni az edzéseket is bele tudja írni, bár én ezt személy szerint nem ajánlom, mert úgysem fogod sohasem kiszámolni  tizedes jegyre pontosan hogy mennyi Kcal-t égetsz el egy nap de arra nem rossz hogy hozzávetőlegesen tisztában legyél ezzel is.

Nem azt javaslom neked, hogy minden egyes ételt, italt amit beviszel a szervezetedbe számold ki és írd be de nagyon hasznos arra, hogy ha kezdő is vagy kicsit jobban rá láss mi mennyi Kcal-t tartalmaz.
Garantálom, hogyha kimérsz a konyhai mérlegeden 10 dkg (száraz) tésztát, megfogsz lepődni, hogy egy étkezésedhez képest mennyi is az, és mennyi Kcal-t tartalmaz! 

Joggal merül fel benned a kérdés, hogy ’oké, de mégis hogy lesz ettől kockás a hasam?’  

A válasz nem bonyolult csak meg kell érteni hozzá pár alap dolgot.  Fogyni akkor fogsz ha kevesebb kalóriát viszel be (kalória deficit) mint amennyi a napi szükségleted (ezt is kiszámolja neked ez az App, hogy neked nagyjából mennyire van szükséged a jelenlegi életformádhoz mérve) izmosodni pedig ha ez a szám fölé mész és ha jól belövöd a makrók arányát. Ha van energiád ezt figyelni és számolgatni úgy garantálom neked, hogy nagyon szép eredményeket lehet elérni rövid idő alatt ráadásul kifejezetten a felesleges zsírt fogod leadni nem pedig az izmokat amiért keményen megdolgoztál.

Ha velem tartottál eddig, akkor feltételezem, hogy érdekel a dolog úgyhogy segítek benne.

Számold ki az App-al, hogy körülbelül mennyi a napi Kcal szükségleted (ez az az érték lesz ami durva sarkítással de, ha törik ha szakad el fog égetni a szervezeted egy nap folyamán csak azért mert élsz).

Itt állítsd be az aktuális célod (a későbbiekben bármelyiket megváltoztathatod)

Következő lépés az aktivitásod. Állítsd be mennyire élsz aktív életet.

Ha megadtad minden adatodat és beállítottad a céljaid itt az eredmény. Ennyi Kcal-ra van szükséged a jelenlegi súlyod megtartásához.

Nyilvánvalóan ha izmot szeretnél magadra pakolni akkor ez a szám fölé kell vinned a napi kalória beviteledet de mivel most a kockás hasról beszélünk ezért ebből a számból vonj ki 3-500 Kcalt az életviteledtől függően. Ha nem ülő munkát végzel vagy sportolsz rendszeresen bőven elég ha 300 Kcal-al mész csak alá, ha az ellenkezője nyugodtan mehetsz 500 kalóriával lejjebb. Egy fontos dolog soha ne menj 1200 Kcal alá!! Az már kifejezetten egészségtelen a szervezetednek. Mivel ez a cikk nem olyan jellegű, nem fogok most egy rögtönzött biológia órát tartani erről de ki fogok térni erre is a jövőben, hogy jobban megértsd mi miért történik a testedben. 

Összegzésként a lényeg: Ha kiakarsz próbálni valami újat az életedben minimális változtatással, töltsd le az Appot, szabd személyre, nézz rá a kajákra benne, számolgass, erősítsd a hasad és villantsd a strandon a kockákat!

Share This